Algemene voorwaarden Van Hellemond Sport

arrow-down

Artikel 1 Definities

  • De Ondernemer: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die in de uitoefening van een beroep of bedrijf handelt betreffende Fitness.
  • De Consument: natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die een Overeenkomst aangaat met betrekking tot Fitness.
  • Fitness: een op lichamelijke en/of geestelijke activiteit gerichte dienst.
  • De Overeenkomst: de Overeenkomst tussen de Ondernemer en de Consument ter zake van Fitness.
  • Schriftelijk: zowel fysiek (papier) als digitaal.


Artikel 2 Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van alle Overeenkomsten betreffende Fitness die tussen de Ondernemer en de Consument worden gesloten, dit omvat ook 4-wekelijkse abonnementen.

 

Artikel 3 Het aanbod

  • Het aanbod wordt door de Ondernemer schriftelijk of elektronisch uitgebracht. Het aanbod is geldig voor een door de Ondernemer aangegeven termijn. Als er geen termijn is aangegeven, blijft het aanbod gedurende twee weken na dagtekening van kracht.
  • Het aanbod omvat ten minste:
    • De bedenktijd (zie artikel 5);
    • De faciliteiten en begeleiding waarvan gebruik gemaakt kan worden;
    • De dagen en tijden waarop gebruik kan worden gemaakt van de faciliteiten;
    • De kosten voor het abonnement en de gevolgen bij eerdere opzegging;
    • Het moment waarop de Ondernemer de kosten jaarlijks kan verhogen (zie artikel 7);
    • De wijze van betaling en de betalingstermijn;
    • De looptijd van de Overeenkomst en de opzegtermijn;
    • Het huishoudelijk reglement.
  • De omschrijving van het aanbod moet toereikend zijn om de Consument een goede beoordeling van het aanbod mogelijk te maken.
  • De algemene voorwaarden worden digitaal beschikbaar gesteld via de tablet, website of app, zodat de Consument deze kan raadplegen en opslaan.

 

Artikel 4 De Overeenkomst

De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod door de Consument. De Overeenkomst is strikt persoonlijk.

 

Artikel 5 Bedenktijd

  • De Consument heeft een bedenktijd van een week na ondertekening van de Overeenkomst. Binnen deze periode kan de Consument de Overeenkomst kosteloos herroepen, tenzij hij eerder gebruik maakt van de fitnessfaciliteiten.
  • Bij Overeenkomsten die op afstand worden gesloten (zoals via de website van de Ondernemer), geldt een bedenktijd van 14 kalenderdagen. Als de Consument binnen deze termijn gebruik maakt van de diensten, is hij een evenredige vergoeding verschuldigd voor de periode waarin hij de diensten heeft gebruikt.

 

Artikel 6 Duur en beëindiging

  • Duur van de Overeenkomst: De Ondernemer biedt de Consument de keuze uit verschillende abonnementsvormen, waaronder een 4-wekelijks abonnement.
    • 4-wekelijks abonnement: loopt telkens voor een periode van vier weken en wordt automatisch verlengd, tenzij tijdig wordt opgezegd.
  • Opzegging: De Consument kan een 4-wekelijks abonnement opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste vier weken tegen het einde van de lopende abonnementsperiode.
  • De Consument mag de Overeenkomst tussentijds opzeggen indien:
    • Hij naar een ander woonadres verhuist en het door de extra reistijd onmogelijk wordt om gebruik te maken van de fitnessactiviteiten, mits er geen gelijkwaardige faciliteit op redelijke afstand beschikbaar is;
    • Hij door een aantoonbare blessure of ziekte niet langer kan deelnemen aan de fitnessactiviteiten. In dit geval kan de Overeenkomst worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 4 weken, waarbij bewijs moet worden overlegd (bijv. doktersverklaring).
  • De Consument moet de opzegging schriftelijk indienen.
  • De Ondernemer behoudt zich het recht voor om bij tussentijdse opzegging de abonnementsbijdrage te herberekenen op basis van de feitelijk afgenomen periode.
  • De Consument kan zijn abonnement tijdelijk bevriezen bij een blessure of ziekte van langer dan één maand. De contractperiode wordt dan verlengd zonder extra kosten, maar er kunnen wel administratiekosten worden gerekend.
  • De Ondernemer kan de Overeenkomst tussentijds opzeggen indien de Consument de voorwaarden schendt of zich onrechtmatig gedraagt jegens de Ondernemer.

 

Artikel 7 Prijs en prijswijzigingen

  • Het abonnementsgeld voor het 4-wekelijkse abonnement wordt vooraf vastgelegd.
  • Eventuele prijsverhogingen worden minimaal vier weken vooraf bekendgemaakt voor het einde van het jaar.
  • De Consument heeft bij prijsverhogingen het recht om de Overeenkomst binnen vier weken na de bekendmaking te ontbinden, behalve bij aanpassingen op basis van CBS-indexcijfers of wettelijke verhogingen (bijv. btw).

 

Artikel 8 Verplichtingen van de Ondernemer

  • De Ondernemer staat ervoor in dat de faciliteiten en diensten overeenkomen met de Overeenkomst.
  • De Ondernemer onderhoudt de voorzieningen en zorgt ervoor dat instructeurs en begeleiders over voldoende kennis beschikken.
  • De Ondernemer zorgt voor de aanwezigheid van voldoende EHBO-middelen.

 

Artikel 9 Verplichtingen van de Consument

  • De Consument houdt zich aan de gegeven instructies en het huishoudelijk reglement van de Ondernemer.
  • De Consument meldt eventuele medische contra-indicaties voor Fitness aan de Ondernemer.
  • De Consument mag geen gebruik maken van fitnessapparaten onder invloed van alcohol, drugs, medicijnen of doping.

 

Artikel 10 Tussentijdse wijzigingen

  • De Ondernemer kan tussentijdse wijzigingen aanbrengen in faciliteiten, lesroosters of openingstijden, en zal deze minimaal vier weken van tevoren aankondigen.
  • Indien deze wijzigingen een wezenlijk nadeel voor de Consument opleveren, heeft de Consument het recht om het abonnement binnen vier weken na aankondiging op te zeggen.

 

Artikel 11 Betaling

  • De abonnementskosten worden vooraf in rekening gebracht voor een periode van vier weken.
  • Bij niet tijdige betaling is de Consument in verzuim na schriftelijke aanmaning en het niet voldoen binnen twee weken. Daarna kunnen wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten in rekening worden gebracht.

 

Artikel 12 Aansprakelijkheid

  • De Ondernemer is niet aansprakelijk voor schade aan of vermissing van eigendommen, tenzij dit te wijten is aan onrechtmatig handelen van de Ondernemer.
  • De Consument is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door zijn toerekenbare tekortkomingen in de nakoming van de verplichtingen uit de Overeenkomst.

 

Artikel 13 Klachten en geschillen

  • De Ondernemer beschikt over een klachtenprocedure en behandelt klachten overeenkomstig deze procedure.

 

Artikel 14 Wijzigingsbeding

De Ondernemer behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen worden minimaal 1 maand van tevoren aangekondigd. De Consument heeft het recht om de Overeenkomst op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de wijzigingen.

 

Artikel 15 Toepasselijk recht

Op alle Overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing, tenzij op basis van dwingend recht anders wordt bepaald.